Duiken enzo! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rene Vissia - WaarBenJij.nu Duiken enzo! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rene Vissia - WaarBenJij.nu

Duiken enzo!

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 Juni 2013 | Bonaire, Kralendijk

Sinds ik de afgelopen eeuw al geen verslag op mijn blog heb geschreven werd het eens tijd .. :p
Het nest seizoen is begonnen en we gaan meerdere keren per week op pad om onze strand patrouilles te doen op zoek naar nesten. Wanneer een schildpaddenspoor op het strand word gevonden en het nest is gelokaliseerd worden er coördinaten opgenomen. Daarna is het ongeveer 60 dagen wachten tot dat een nest uitkomt.
Ik heb de afgelopen tijd veel verschillende activiteiten ondernomen naast mijn stage. Nu ik een duiklamp had gekregen van mijn zusje, Marjolein, en ik zelf een duikcomputer heb aangeschaft was ik er helemaal klaar voor. Zo nu en dan na het ondergaan van de zon mijn duikspullen aangetrokken en samen met mijn duikmaatje de onderwater wereld op een nieuwe manier ontdekken. Nachtduiken geeft een heel speciaal gevoel: sommige vissen slapen, sommige zijn juist aan het jagen. De grote tarpon vissen van wel 2 meter lang laten me nog steeds schrikken als ze me van achter besluipen om in het licht van mijn lamp op kleine visjes te jagen.
Verder ben ik vorige week naar het Washington Slagbaai National Park gegaan met wat vrienden.
Een zeer mooie ervaring om zo door de wildernis en langs de verschillende stranden te gaan.
Het is alweer juni en het word al bijna weer aftellen. Bonaire heeft me toch wel betoverd door haar schoonheid en levensstijl. Ik ben dan ook al wat ideeën aan het uitdenken om na mijn bachelor weer terug te kunnen komen.

P.S.
Ik word zelfs al wat bruin.. het kan soms raar lopen =)

  • 03 Juni 2013 - 17:55

    Jantine:

    Wauw.......wat een mooie foto's van de ondergaande zon.
    Ik kan mij helemaal voorstellen dat je terug wilt gaan.
    Fijne tijd nog!
    Groetjes van Jantine.

  • 02 Augustus 2013 - 10:51

    Henk En Jitske:

    hallo rene

    ben je al weer thuis en hoe is dat erg vreemd zeker maar het is hier gelijk wel erg warm dat was je daar wel gewend volgens ons. maar de warmte hier en daar zit wel verschil in met de vochtigheid
    hoop dat je een mooie tijd heb gehad daar en we horen nog wel van je hoe het verder is afgelopen.
    geniet nog nu nog maar lekker even van de vakantie want het is zo weer tijd dat je weer naar school moet of het laatste af te maken.
    we hebben genoten van die verhalen van je en die mooie foto's

    gr. uit sint jut.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 10608

Voorgaande reizen:

30 Januari 3012 - 30 November -0001

Stage Sea Turtle Conservation Bonaire

Landen bezocht: