René en het avontuur met de zeeschildpadden - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rene Vissia - WaarBenJij.nu René en het avontuur met de zeeschildpadden - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rene Vissia - WaarBenJij.nu

René en het avontuur met de zeeschildpadden

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 Februari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Al toen ik een klein jongetje was vond ik dieren en de natuur supergaaf.
Zo deed ik als WNF ranger mee aan de actie "red de schildpad uit de soep".
Nu bijna tien jaar later heeft deze fascinatie voor dieren en dan vooral de zeeschildpad er toe geleid dat ik in Den Bosch de HBO opleiding toegepaste biologie ben gaan doen. In het 3e jaar van deze 4 jarige opleiding zijn er 2 stages gepland, de vereiste is dat 1 stage wetenschappelijk is en 1 stage in het buitenland. Voor de rest mag je zelf bepalen wat je doet en waar je het doet. Mijn wetenschappelijke stage heb ik gedaan bij de Wageningen Universiteit. Hier heb ik onderzoek gedaan naar de plant-insect interactie van sluipwespen. Voor mijn buitenland stage wist ik al snel dat ik naar een warm land met zeeschildpadden wilde. Uiteindelijk is dit Bonaire geworden. Hier ga ik een half jaar stage lopen bij de Sea Turtle Conservation Bonaire (http://www.bonaireturtles.org/). Afgelopen woensdag ben ik vanaf Schiphol naar Bonaire gevlogen en maandag 4 februari gaat mijn stage echt beginnen. Ik heb er enorm zin in! En zoals ik eerder ook heb gedaan zal ik iedereen op de hoogte houden van mijn avonturen via deze blog. Ik wens jullie veel leesplezier en laat vooral een berichtje achter zodat ik ook een idee krijg wat er in jullie leven speelt.

  • 04 Februari 2013 - 08:07

    Astrid:

    Hey René! Mooi geschreven :-)
    Heb me aangemeld voor je mailinglijst.
    Veel succes met je stage!

  • 04 Februari 2013 - 12:31

    Berna:

    Hoi Rene
    Wat een leuke foto's. Heerlijk om je zo te zien genieten. En dat terwijl wij hier in de kou zitten. Liefs Berna

  • 04 Februari 2013 - 17:28

    Marjolein:

    Super dat je goed bent aangekomen!
    Kijk er nu al uit naar je verslag van je stage, ben erg benieuwt hoe je dat vind!
    Veel plezier toegewenst!


  • 07 Februari 2013 - 13:38

    Henk En Jitske:

    hallo rene
    wat leuk dat je ons laat volgend wat je daar allemaal gaat doen.
    veel su6 met stage en ben benieuwd wat je volgende verhaal weer zal zijn.
    groetjes uit een koud sint johannesga.

  • 07 Februari 2013 - 13:52

    Alie Ykema:

    Hallo Rene, fijn dat je veilig bent aangekomen. Je eerste foto's laten zien dat je het nu al naar je zin hebt. Lekkere temperatuur daar! Leuk dat we je zo kunnen volgen. We wensen je veel suc6 en we kijken uit naar je volgende verhaal! Tut Alie, Johan en Rick

  • 07 Februari 2013 - 18:39

    Marian:

    Hoi René
    Leuk om je belevenissen weer te kunnen volgen. Heerlijk dat je zo in je shirt op het strand staat. Ik wil wel even ruilen :) We wensen je een hele plezierige en leerzame tijd.
    Groeten van Ale en Marian

  • 09 Februari 2013 - 12:40

    Jantine:

    Hallo René,
    Wat fantastisch dat je op dit moment één van je dromen kunt laten uit komen, het werken met zeeschildpadden! Ik wens jou een hele fijne stage toe. Fijn dat wij weer mee mogen lezen hoe het de komende maanden met jou gaat op Bonaire.
    Groetjes van Jantine.

  • 10 Februari 2013 - 14:58

    Hanneke:

    Bofkont, wat ziet dit er heerlijk uit. Kan ik ook nog privé met je mailen of kan ik alleen maar mijn mail met de hele wereld delen? Bepaalt toch een beetje wat ik te vertellen heb natuurlijk!
    Geniet maar lekker van je mooie stage en biertjes op een zonnig strand. Liefs Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1021
Totaal aantal bezoekers 10575

Voorgaande reizen:

30 Januari 3012 - 30 November -0001

Stage Sea Turtle Conservation Bonaire

Landen bezocht: